L’eina de publicitat en línia de Google s’ha convertit en la plataforma per excel·lència per a realitzar campanyes de màrqueting digital. Google Adwords és un dels sistemes de publicitat més complets del mercat, ja que ens ofereix múltiples possibilitats a un abast global, ja sigui a través d’anuncis a YouTube, com per realitzar SEM i indirectament, extreure idees per SEO.

Sens dubte, conèixer els canvis de Google Adwords durant aquest últim any et va a ajudar a entreveure les novetats i el futur de la publicitat digital. Si ets dels que aposta per la publicitat per fer créixer el negoci, sumar clients i vendes, les novetats que presenta l’eina, et permetran estar a l’última i fer que els teus campanyes siguin molt més efectives per ser el primer que ho faci en el teu sector.
Per què és important conèixer els canvis de Google Adwords?

Tenir l’oportunitat de gestionar i crear una campanya de promoció al teu gust, acotant la teva despesa, és possible a través d’AdWords, especialment si ets una PIME i estàs pensant en les opcions que et pot comportar invertir en el màrqueting digital. Conèixer bé el funcionament i els canvis de Google Adwords et pot facilitar la feina i sobretot, no gastar més diners del necessari ja que el CPC (Cost per clic) ha variat aquest nou any, així com saber quines paraules clau ens costessin més o menys per a la nostra campanya serà essencial per poder fer una bona previsió de l’estratègia a adoptar i definir una inversió estimada a la campanya.

I no només es tracta de la inversió i el cost que ens generi cada paraula clau, sinó que és molt probable que algun d’aquests canvis realitzats a la plataforma et pugui beneficiar i no ets conscient. Per això, estar al dia de totes les actualitzacions en les eines publicitàries on-line és fonamental per al teu negoci i més si es tracta del líder per excel·lència; Google.

 

Els 5 canvis de Google Adwords
Canvis en el disseny de Google Adwords. És possible que aquesta hagi estat la teva primera sorpresa a primera vista. I és que el disseny de l’eina publicitària ha canviat bastant. Si encara no ho has notat, no et preocupis perquè amb el transcurs de l’any tots els comptes es veuran modificades amb el nou disseny. Aquest canvi, molt més visual, té com a objectiu facilitar als usuaris la creació de campanyes i veure la seva evolució d’una forma més senzilla. En qüestió de funcionalitat, no et preocupis perquè el funcionament és el mateix de sempre. D’aquesta manera, els canvis que has de tenir en compte són:

Les campanyes deixen d’aparèixer en el centre de la pantalla a posicionar-se en la barra lateral esquerra. Millorant l’ordre.
El nou Overview al centre de la pantalla és modificable i podrem afegir els aspectes que més ens interessi conèixer com gràfics, estadístiques per paraules clau, dispositius, CPC, etc., que permet una visió general a simple vista.
També podrem trobar accessos directes a Informes, visions generals dels nostres grups d’anuncis i resums de Clics, Conversions, CTR i Cost.
Interès en dispositius mòbils. El món digital ha arribat a les vides de tots i també al món dels telèfons mòbils. Dispositius que cada vegada més, sobretot en el sector empresarial, se solen utilitzar com un segon ordinador o com tablet.
No cal recordar que un dels panorames actuals és estar al dia de totes les notícies i continguts en tot moment i que sobretot, el sector més jove viu amb el seu telèfon mòbil a la mà al llarg del dia. A partir d’ara, amb els canvis de Google Adwords serà possible mostrar els teus anuncis o campanyes publicitàries en dispositius mòbils, fins i tot permetent la possibilitat d’ajustar la campanya als dispositius portàtils que t’interessin.

Aparició dels anuncis “Shop the look”. En la mateixa línia que el canvi anterior, Google Adwords ha volgut apostar pel format mòbil, oferint una possibilitat més visual per comprar productes. D’aquesta manera, quan busquem un producte ens apareixerà una imatge principal al costat de dos laterals on en fer clic s’obriran diverses imatges relacionades amb la nostra recerca, mostrant el preu i la botiga on comprar-les.
Novetats en els anuncis TrueView. Possiblement els anuncis TrueView siguin els més interactius dins d’AdWords, ja que apareixen a la barra lateral o sota la descripció del vídeo, facilitant enllaços de compra. A més aquests anuncis poden segmentar o agrupar-se en els formats In-stream o Discovery.
L’avantatge d’aquesta nova actualització és que ha enriquit molt aquests anuncis, aportant un feed d’imatges similar al que apareix a la pestanya de “Shopping” de Google, però en aquest cas mentre es visualitza el vídeo. D’aquesta manera, si volem publicitar la temporada de primavera de la nostra marca de roba només haurem d’introduir i